Documental Mateo

Projecció del documental “Mateo” (2014) | AUDIOVISUAL

Projecció del documental “Mateo” (2014) dins el marc de l’exposició “Colòmbia. Tierra de luz”. Direcció: María Gamboa Jaramillo.

Mateo, un jove de setze anys, cobra quotes estorsives a comerciants de Barrancabermeja per al seu oncle, un cap criminal. La seva mare desaprova les activitats de Mateo, però accepta per necessitat els diners que ell porta a casa. Per a mostrar la seva valia, Mateo accedeix a infiltrar-se en un grup de teatre amb la missió d’exposar les activitats polítiques dels seus membres. A mesura que comença a fascinar-se per l’estil de vida del grup, el seu oncle li exigeix amb vehemència informació per incriminar els actors. Mateo ha de prendre decisions sota una pressió cada vegada major. A través d’aquesta història, basada en experiències reals, Mateo i la seva mare troben la dignitat quan s’enfronten a les estructures establertes del conflicte armat de Colòmbia.

L’activitat és gratuïta i no cal inscripció prèvia.