Investigació

Una de les funcions del Museu del Calçat i de la Indústria és la d’investigar i ampliar coneixements sobre els diferents aspectes de la col·lecció que alberga. En aquesta secció es poden consultar articles i documents íntegres que aprofundeixen en el patrimoni que conté el Museu. Feu clic sobre les imatges per accedir als continguts.

2020. “Històries del calçat: un projecte de memòria i vida”. Autores: Biel Company i Aina Ferrero.

2020. “Construint nous públics: patrimoni, memòria, educació i entreteniment al Museu del Calçat”. Autores: Aina Ferrero i Biel Company.

2020. “Crispina: la història d’una màquina pluriempleada. De superheroïna a guia del Museu”. Il·lustracions: Helena Bosco.

2019. “Un nou projecte museístic construït des de la comunitat: estudis de públic i gestió interna del Museu del Calçat”. Autora: Aina Ferrero Horrach.

2019. “Inca, tradició sabatera arrossegada pel turisme i
la globalizació”.
Autora: Sílvia Riera. Document únicament en castellà.

2019. Catàleg de l’exposició “Antoni Socías: entre l’art i la indústria”. Document en català, castellà i anglès.

2018. Guia de visita del Museu del Calçat i de la IndústriaGuia de visita a l’exposició permanent del Museu.

2018. La fabricació manual i industrial del calçat. Un patrimoni inmaterial del Raiguer. Document únicament en català.

2017. Maquinària amb nom de dona. Estudi i documentació en perspectiva de gènere del fons industrial del Museu del Calçat i de la Pell. Document únicament en català.

2016. Estudi del fons del Museu del Calçat i de la Pell. Documentació de la col·lecció d’eines per a la fabricació de calçat. Document únicament en català.