Ascenso empinado-profundamente superficiales

LIUDMILA LÓPEZ DOMÍNGUEZ I ALTRES 100 ARTISTES CUBANS: ASCENSO EMPINADO-PROFUNDAMENTE SUPERFICIALES

El Museu del Calçat i de la Indústria es vesteix de son cubà per presentar l’exposició “Ascenso empinado” de la reconeguda artista Liudmila López Domínguez (La Habana, 1977). Amb ella, l’espectador podrà endinsar-se en una visió molt personal del món del calçat basada en l’exaltació de la feminitat des de la sensibilitat particular del país de l’artista. L’essència caribenya també es podrà sentir intensament a partir de la segona proposta expositiva: “Profundamente superficiales”, formada per una selecció d’obres de 100 artistes cubans inspirats en els dissenys de sabates elaborats prèviament per Liudmila López per la XI Bienal de l’Havana.

López presenta una tria d’obres des de la maduresa artística assolida. Escultures en petit i gran format que la cubana utilitza per convertir un dels complements de moda més tradicionalment atribuïts a la feminitat de la dona en objecte artístic. Com la mateixa artista indica, el més significatiu aquí és el sentit que ha guanyat l’obra en l’experiència de confrontació amb diferents cultures i regions i el potencial que la seva història personal, i les d’altres dones li han brindat. Liudmila López explota les possibilitats ofertes per la tecnologia del tall i gravat amb làser de planxes d’acrílic, un material que li ofereix transparències, elegància i aparent fragilitat però que, al mateix temps, es materialitza en estructures sòlides, complexes per les seves solucions tècniques i un rigorós disseny.

Liudmila López Domínguez és membre de la Unió Nacional d